A továbbképzés megnevezése: A digitális tábla alkalmazása a tanítás-tanulás folyamatában
Szervezõ neve: ÖNKONET Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Felnõttképzési nyilvántartási szám: 01-0446-06
Alapítási engedély szám: 107/103/2016
Alapító neve: ÖNKONET Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Az alapítási engedély érvényességének dátuma: 2021. 05. 02.
Foglalkozási órák száma: 30
A továbbképzés szervezésének formája: tanfolyami
A továbbképzés célja:
A továbbképzés célja, hogy a tematikában megjelölt tartalmak feldolgozása után a résztvevők saját pedagógiai ismereteiket új helyzetekben is alkalmazni tudják oly módon, hogy a tanítás-tanulás folyamatába beemelik az IKT adta lehetőségeket. Fontos célunk, hogy a résztvevők a feldolgozott témák után biztonsággal alkalmazzák munkájukban az interaktív és a digitális táblát, valamint önállóan is képesek legyenek a tábla szoftverrel összeállítani tananyagokat.
A tanfolyam kiemelt célja a fentieken túl, hogy a résztvevők
– megismerjék a digitális tábla alkalmazásának lehetőségeit,
– megismerjék a digitális táblák különböző csoportjait
– megismerjék a tananyagok bemutatásának lehetőségeit a digitális táblákon
– megismerjék a kifejlesztett kompetencia alapú interaktív tananyagok alkalmazásával kapcsolatos technikákat.
Cél továbbá, hogy a résztvevők konkrét példákon keresztül jártasságot szerezzenek az IKT alkalmazásának gyakorlati kérdéseiben, valamint a megszerzett ismeretek birtokában képesek legyenek önállóan használni, alkalmazni és koordinálni az IKT alkalmazásait interaktív táblán is.
A program tartalmának rövid ismertetése:
Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbálják a pedagógusok a tananyagot az érzékelés, a megfigyelés számára megragadhatóvá tenni. A digitális tábla olyan, a pedagógiai folyamatban is jól hasznosítható IKT eszköz, amelynek segítségével olyan komplex tanulói környezetet lehet teremteni a rávetített objektumok, az internet és multimédiás CD-k kínálta lehetőségekkel, melyekben a diákok, és a tanár kreativitását kihasználva igazi problémamegoldás következhet be. A digitális tábla igen elterjedt a magyar iskolákban, ezért szükséges a pedagógusok felkészítése ennek az eszköznek a használatára.
A továbbképzési tematikában megjelölt tartalmak feldolgozása után a résztvevők képessé válnak arra, hogy saját pedagógiai gyakorlatukat újragondolják, s tanítás-tanulás folyamatába beemeljék az IKT adta lehetőségeket. A résztvevők a feldolgozott témák után biztonsággal fogják alkalmazni munkájában az interaktív tananyagokat a digitális tábla alkalmazásával, valamint önállóan is képesek lesznek a tábla szoftverrel összeállítani tananyagokat.
A képzés a hallgatói aktivitásra épít, a megszerzett ismeretek begyakorlását szolgálja.
A tanfolyam során feldolgozott témák, egységek:
1. Az IKT eszközök jelenlegi szerepe a tanulás-tanítás folyamatában
2. A digitális tábla használata
3. A digitális tábla szoftvere
4. A digitális táblás tananyagok használata, testreszabása, a tanóra megtervezése
5. A digitális táblához kapcsolható további eszköz megismerése (szavazórendszer)
6. Digitális táblára készült tananyag elkészítése és bemutatása
7. A továbbképzés értékelése, a tapasztalatok megbeszélése.
A tanúsítvány kiadásának feltétele: a foglalkozások 90%-án való részvétel, valamint a résztvevő által táblaszoftverrel összeállított egy tanórányi tananyag elkészítése a tanfolyam utolsó napjára, majd annak bemutatása a csoport számára, és értékelése az oktató és a csoport által.
A táblaszoftverrel elkészített egy órányi tananyag értékelésének szempontjai:
– az interaktív eszközök hatékony használata;
– a választott módszerek változatossága;
– a választott pedagógiai módszerek megfelelő alkalmazása;
– módszertani trükkök és ötletek bemutatása.
Az elõírt tartalmi követelmények:
A résztvevő
– ismerje a digitális táblák különböző csoportjait, a hozzájuk kapcsolható kiegészítő eszközökkel;
– legyen képes a digitális tábla beüzemelésére, a rendszerelemek beállítására
– legyen képes irányítani az operációs rendszeren működő különböző szoftvereket;
– legyen képes a tananyagok alkalmazására a digitális táblákon;
– legyen képes a digitális táblával önállóan és csoportban is dolgozni;
– ismerje meg az IKT felhasználásának módszertani és technológiai lehetőségeit;
– legyen képes alkalmazni az IKT eszközöket a tanítás-tanulás folyamatában
– tudja alkalmazni az IKT kompetenciaterület fejlesztési programját és speciális módszereit.
Az ismeretek számonkérésének módja:
A résztvevő által táblaszoftverrel összeállított egy tanórányi tananyag elkészítése a tanfolyam utolsó napjára, majd annak bemutatása a csoport számára, és értékelése az oktató és a csoport által.
A táblaszoftverrel elkészített egy órányi tananyag értékelésének szempontjai:
– az interaktív eszközök hatékony használata;
– a választott módszerek változatossága;
– a választott pedagógiai módszerek megfelelő alkalmazása;
– módszertani trükkök és ötletek bemutatása.
A jelentkezés feltételei:
– iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely szak; pedagógus.
– megelõzõ szakmai gyakorlat:
– egyéb, éspedig: számítógépes alapismeretek, Internet használat
Tanító, Tanár, Gyógypedagógus, Kollégiumi nevelő, Pszichológus, Szociálpedagógus, Könyvtáros tanár (tanító), Szakoktató, gyakorlati oktató, Fejlesztõ pedagógus
Intézményvezető, Intézményvezető-helyettes, Diákönkormányzatot segítő pedagógus, Gyermekvédelmi felelős, Munkaközösség vezető, Osztályfőnök, Szabadidő-szervező, Gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető
A szakvizsgába történõ beszámítás lehetõsége: nem lehetséges
A továbbképzés kötõdik-e meghatározott kerettantervhez vagy helyi tantervhez?
nem jellemző
A továbbképzés ismeretanyaga kötõdik-e valamely valláshoz, világnézethez?
nem jellemző
A továbbképzés idõbeni megszervezése, és a jelentkezés módja: igény szerint
Részvételi díj összege:
– Minimum: 20000 Ft
– Maximum: 100000 Ft
Részvételi díjon felüli egyéb költségek: utazás, szállás, étkezés megegyezés szerint